Jak posílit imunitu
Superfoods

Jak posílit imunitu?

V tomto počasí, kdy jsou teplotní výkyvy dost velké, je potřeba, abychom své tělo chránili před bacily a různými nemocemi. Dovolím si Vám ve stručnosti vypsat, jak v těchto zimních měsících podpořit naši imunitu a posílit obranyschopnost. Je důležité sebe a své tělo v těchto mrazivých dnech poslouchat a dodat potřebné vitamíny. Mezí základních 8 podpůrných věcí patří:

Aktivita

Jako základ zdravého životního stylu je aktivní pohyb, který podporuje naši fyzickou kondici. Posilování kondice je tím správným krokem k silnému a fungujícímu imunitnímu systému. Když si ráno odpustíte tu jednu zastávku jet šalinou nebo jet autem i 50 metrů do obchodu a místo toho si ten kousek zajdete pěšky, tak je to pro Vás a Vaši imunitu to nejlepší!

Pravidelná strava

Jak všichni víme a je dokola omíláno, je důležité opravdu dbát na pravidelné stravování. Proto je pro nás, naše tělo i imunitní systém podstatné, abych pravidelné stravování opravdu dodržovali. Důležitá je pravidelnost, menší porce a snížení stresu při jídle.

Plno vitamínů

Vitamíny a stopové prvky, jsou při našem stravování velmi důležité. V dnešní době, kdy máme opravdu široký výběr, už není složité vybrat si čerstvé a opravdu kvalitní potraviny, které nám potřebné živiny do těla dodají. Mezi nejlepšími pomocníky pro posílení imunity patří:

  • Vitamín C - kiwi a citrusové plody
  • Zinek, vitamín E,D a hořčík - luštěniny, listová zelenina a ořechy
  • Přírodní antibiotikum - česnek
  • Pomocník pro trávení a zažívání - jogurty, mléčné výrobky, kyselé zelí
  • BIO maso + ryby
  • Ovoce + zelenina - meze se tady nekladou
  • Rostliny s vysokým obsahem vitaminů - rakytník, kustovnice

Pitný režim

Pitný režim je pro podporu detoxikace organismu velmi důležitý. Doporučuje se do pitného režimu zařadit taky bylinné čaje a zelené BIO čaje. Vhodné je vypít aspoň 2 litry denně.

Kvalitní spánek

Pokud tělu nedopřejeme potřebný prostor k odpočinku a regeneraci, můžeme počítat s tím, že bude naše tělo oslabeno a imunitní systém to nijak nepodpoří. Toto oslabení má za následek časté nemoci, nepozornost, banální chyby atp. Ideální doba spánku je 7 - 8 hodin.

Nožky v teple

Je dobré si hlídat nohy, aby neprochladly. Pokud naše nohy často prochladnout, je náš organismus náchylnější k nachlazení. Proto je dobré mít nohy v teple a snížit tak možnost podchlazení.

Relax

Relaxovat, mít klid a smát se, to je typické a tolik omílané.. Ale je to tak! Podle lékařských průzkumů jsou smíchem vyplavovány endorfiny - hormony štěstí, skvělé pro posílení psychického i fyzického stavu člověka. Tento pozitivní přístup kladně ovlivňuje organismus. Vyčerpání a psychická zátěž opravdu zatěžuje náš zdravotní stav! Nastolte si konečně ten správný klid.

Teplota v místnosti

Není dobré, aby byla místnost moc přetopená, jelikož to nesvědčí našemu imunitnímu systému. Pokud máme v bytě, kanceláři nebo třeba pokoji moc teplo a pak přejdeme do tohoto mrazivého počasí, tak je to pro naše tělo šok. Ideální pokojová teplota je 22 ° C.

Závěr

Pro podporu imunitního systému bych klidně doporučila i nějaké doplňky stravy. Abychom v tomto počasí něco nepodcenili. Doporučila bych aloe vera, zázvorovou šťávu, cordyceps, chlorella, jedlé houby, atd.

Tak jsem Vám vymezila pár spouštěčů, které když nebudeme aspoň částečně dodržovat, oslabí naši imunitu a obranyschopnost. Vhodné je tedy zbaštit něco zdravého, aspoň 1x za den se pořádně zasmát, snažit se věci brát takové jaké jsou a vyjít doma schody místo jet výtahem. To nejsou zas takové změny, abychom je nezvládly, ne? Tak udělejme i něco pro sebe :)